Vi är en klass som bloggar tillsammans om svenskan som ett verktyg i vardagen och i arbetslivet.
Vi undersöker hur, när och var vi lär oss svenska. Vi vill också ta reda på varför vi lär oss svenska och vad våra mål är.


torsdag 21 augusti 2014

Kära bröder



Här kan du läsa texten!

Du sken bland stjärnorna, som en motorväg av ljus.
Du var min lekkamrat, när vi föll för stadens brus.
Jag såg när du slocknade, när din röst försvann.
Det mörka som lockade, och obönhörligt vann.
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Natten går bra, men dagen är svår, för den var vår.
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Vi sprang bland nässlorna, bara fötter utan skor.
Vi lekte tjuv och polis, bara jag och storebror.
Jag såg det som hände, när dina vingar bröts.
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Natten går bra, men dagen är svår, den var vår.
Kära bröder, när mitt hjärta blöder.
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Kära bröder, kära kära bröder.
Vad kan man göra när ett hjärta blöder?
Natten går bra, men dagen är svår, den var vår.
Kära bröder, kära kära bröder.

Vad kan man göra när ett hjärta blöder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar