Vi är en klass som bloggar tillsammans om svenskan som ett verktyg i vardagen och i arbetslivet.
Vi undersöker hur, när och var vi lär oss svenska. Vi vill också ta reda på varför vi lär oss svenska och vad våra mål är.


tisdag 5 augusti 2014

Diktamensläxa till fredag 8 augusti

Diktamen = skriva


Varje dag åker jag till Karlstad för utbildning och SFI.

Nästan klockan fem är jag tillbaka hemma.

Jag dricker en kopp kaffe och klockan 7.30 åker jag till skolan.

Förra måndagen hade vi ledigt.

Nu pratar de mycket.

När jag vaknar på morgonen badar jag först och sen dricker jag kaffe.

Uttalsläxa:

Varje dag åker jag till Karlstad för utbildning och SFI. 

Förra måndagen hade vi ledigt.

När jag vaknar på morgonen badar jag först och sen dricker jag kaffe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar